23 Ekim 2014 Perşembe

Mini Tuzlu Kurabiye ve Elmalı Kurabiye Tarifi ♡

Selamlar Efendim  ⌒⌒

Ben eski Takır Tukur :)

Takır Tukur isminin pek iyi olmayan bir yerde kullanıldığını görünce değiştirmeye karar verdim.

 Şu an ki  de pek hoşuma gitmese de daha iyisi olana kadar en iyisi bu diye düşünüyorum. :)


Tabi instagram adresim de değişti --------->  İNSTAGRAM

Uzun zamandır evde olmanın bazen yararı da oluyor sanırım. 

Mesela oturup kurabiyeler yapıp, boool boool kitap okuyup, kahve keyfi yapıyorum. :)

Bu blogu açma nedenim sevdiğim blogları takip edip, sevdiğim hoşuma giden tarifleri buraya yazarak kaybolmalarını engellemekti. :)


İnternette bulduğum tarifi yarım ölçü denedim, evdeki herkes çok beğendi. Kıtır kıtır  yağlı gevrek gibi bi kurabiye oldu. :)

 Herkes bu kadar beğenmişken bende fotoğraflarını çekip bloguma yazayım da ilerde tarifi kaybedersem burdan açar bakarım dedim. :)


























Mini Tuzlu Kurabiye  (Yarım Ölçü)

Malzemeler:
  • 125 gr tereyağı
  • 1 adet yumurta (akı içine sarısı üzerine)
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un(yavaş yavaş ilave edin)
  • 2-3 çorba kaşığı haşhaş (Çörek otuda olabilir)
  • 2-3 tatlı kaşığı toz kırmızı biber

  • Üzeri için: Yumurta sarısı


Hazırlanışı: Hamur için olan malzemeleri karıştırın, unu azar azar ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayın. Hamurdan fındıktan biraz büyük parçalar alarak yuvarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün. Önceden ısıtılmış 180 derecede fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin. Ben baya kızartmışım annem biraz daha az pişse daha güzel olacağını söyledi. :)



Bu da kurabiyelerimle çay keyfi fotoğrafım. ^.^






Ve bu da bir diğer fotoğraf :D 

Kurabiye fotoğraflamakta bir başka güzel oluyormuş. ^.^






































Aynı gün bir de Elmalı kurabiye yaptım. Ev halkı yine çok beğendi. Özellikle şekli çok beğenildi.

Yapımını fotoğraflamayı unutmuşum. 


Ve işte bu da elmalı kurabiyem. Şu an evde kalmadı, onun için fotoğrafı görünce canım çektiii. :)









































ELMALI KURABİYE

Malzemeler
  • 125 gr. tereyağı(oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1.5 çay bardağı şeker
  • 1 su bardağı nişasta
  • 3-3.5 su bardağı un (yavaş yavaş eklenir)
  •  yarım paket k. tozu
  • vanilya

İÇ MALZEMESİ

4 adet elma

5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı ceviz
Hazırlanışı: Elmayı rendeleyip şekeri katıyoruz, suyunu çekip karamelize olana kadar pişirelim. Cevizini de ekleyip soğumaya bırakalım.
Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur elde edelim. Ölçüler belli olsa da unu yavaş yavaş koyun. Şekli verdikten sonra yağlanmamış tepsiye dizin.150 derecelik önceden ısınmış fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin. Biraz kabardıktan sonra 100 dereceye düşürdüm. Soğuyunca üzerine pudra şekeri eledim. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vaktinizi ayırıp yazdığınız her yorum benim için çok kıymetlidir.
Kıymetli yorumlarınız için şimdiden Teşekkürler :)))